GI and Area Light settings in modo

//GI and Area Light settings in modo

GI and Area Light settings in modo

GI (Indirect Illumination and Irradiance Caching) + Area Light
are the best solution for a simple interior scene. If there are 2~3 windows, put area lights in that windows as light sources.
But when the light source is large, like outdoor scene. Environment material can be huge light source. Then it’s very easy to render for modo. Sometime default setting is enough.
(GI (II & IC) + Area light 는 간단한 인테리어 장면을 위해서는 최상의 조합이 될 수 있다. 만약 두세개의 창문이 있고 그것이 광원이면 거기에 area light를 두는 것이다.
이경우에 area light 대신 빛을 내는 재질의 오브젝트를 두는 것은 상당히 비효율적일 수 있다. 그럴 경우 모도는 광원을 찾는데 애를 먹고 깨끗한 렌더링 결과를 얻기위해 GI ray를 엄청나게 올려야 하는 것이다. 반면 야외 장면 같이 전체에서 광원이 차지하는 비율이 크면, 모도는 쉽게 광원을 찾아 내고 빠르고 좋은 랜더링 결과를 만들어 낼 수 있다. 기본 세팅만으로 충분할 때도 있다)

1. GI

한국어 그림(korean pic)

GI-1 copy

2. Other things.

한국어 그림(korean pic)
GI-2 copy

3. Area Light

한국어 그림(korean pic)
area_light copy

I’ve learned this from Richard Yot’s tutorial.
That is the best modo rendering tutorial. And there are more great tips that you should check out.
(리처드 욭의 튜토리얼 중 일부를 정리한 것인데, 대단한 튜토리얼이다. 모도 유저라면 반드시 봐야하며 구입 비용이 결코 아깝지 않다)

You should see the tutorial.
By | 2017-12-10T05:44:46+00:00 12월 8th, 2013|Modo & 3D|0 Comments

About the Author:

Leave A Comment